اخبار, عمومی

شهید دکتر سید احمد رحیمی

قرار عاشقی با خانواده‌ معظم شهدا این بار از جوانی روایت می‌کند که رسم و راه عاشقی را از همان بدو نوجوانی آموخته بود. پايبندي «شهید سید احمد رحیمی» به مباني اسلام و دلسوزي اش نسبت به محرومين موجب شد تا فعاليت مذهبي و سياسي اش را از همان دوران دبيرستان آغاز کند.

سید احمد در سال 1356 پس از شركت در آزمون سراسري در دانشكده پزشكي تهران پذيرفته شد و مشغول تحصيل شد و با وزيدن نسيم انقلاب به فعاليت هايش عليه ر‍ژيم وسعت بخشيد و براي انتقال اعلاميه هاي حضرت امام از تهران به بيرجند چهره و نوع پوشش خود را تغيير مي داد.

او در راهپيمايي هاي تهران، مشهد و بيرجند حضوري چشمگير داشت و از نزديك شاهد تظاهرات خونين هفده شهريور در ميدان ژاله بود. با پيروزي انقلاب اسلامي و بازگشايي دانشگاه ها به ادامه تحصيل پرداخت. و با شخصيت هايي چون آيت الله بهشتي، آيت الله مطهري و آيت الله مفتح رابطه اي نزديك داشت.

شهید سید احمد رحیمی در سيزده آبان ماه 1358 به همراه تعداد ديگري از دانشجويان خط امام، لانه جاسوسي آمريكا را به تصرف درآورد و به اذعان دانشجويان او يكي از چهره‌هاي موفق فتح لانه جاسوسي بود و بارها به نمايندگي دانشجويان در تجمع مردم حضوريافت و به روشنگري پرداخت.

دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان سال 58 خالق حماسه‌ای بودند که در آن « پیروی از خط امام» اصل بود. از بین چهره‌ها و شخصیت‌هایی که در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی حضور داشتند، بسیاری راه جبهه را در پیش گرفتند و به شهادت رسیدند یکی از آنان «شهید سید احمد رحیمی» است که در عملیات والفجر یک با نوشیدن شربت شهادت به سوی معبود خود شتافت.

در فرازی از وصیت نامه شهید سید احمد رحیمی که سند بارز روحیه استکبارستیزی است، آمده:« وصیت من به شما این است که به انسانیت در بند و حاکمیت استکبار جهانی بیاندیشید. امروز، روز استراحت نیست، روز ایثار است. جنایتکاران عالم به سرکردگی آمریکا، ایران و انقلاب اسلامی را به عنوان کانون این شعله‌ها ساخته اند و تمام نیروهای خود را برای نابودی اسلام و انقلاب اسلامی بسیج نموده است، وصیت من به شما این است که به انسانیت در بند بیاندیشید».

شهید رحیمی بهترین الگو برای معرفی به نسل جوان است

سال های زیادی میگذرد  از زمانی که دانشجویان انقلابی در یک اقدام خودجوش، مرکز فساد و به تعبیر رهبر کبیر انقلاب لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند تا برای همیشه به نفوذ استکبار پایان دهند، می گذرد.

محسن رحیمی، برادر شهید گفته است  شهید سید احمد رحیمی از نخبه های درسی، دینی و اعتقادی بود،  اما متاسفانه کسی این شهید را به عنوان الگو برای جوانان معرفی نکرده و در این زمینه بسیار کم کاری شده است.

بالاترین پیام شهدا آزادگی و شرافت/ بسیاری از مسئولان گرفتار حب قدرت و ثروت شده‌اند

به گفته وی احمد آن قدر متواضع بود که با وجود اینکه رئیس ستاد لشکر 5 نصر بود اما همیشه با لباس بسیجی به جبهه می رفت و کسی او را به عنوان فرمانده نمی شناخت چرا که به دنبال اسم و رسم نبود و در نهایت نیز بسیجی وار به شهادت رسید و اين زمزمه به ياد ماندني شهيد محقق شد: «دوست دارم در جايي به شهادت برسم که هيچ کس مرا نشناسد و احمد صدايم نزنند وناله هايم را جز خدا کسي نشنود

«شهید رحیمی» وابسته به ولایت فقیه و در حفظ بیت‌المال بسیار مقید بود

محمد کریم زاده، همرزم و دوست شهید رحیمی نیز با اشاره به اینکه احمد در حفظ بیت‌المال بسیار مقید بود، گفته است  سخنرانی و تحلیل های سیاسی این شهید نظیر نداشت  و از عناصر فعال در تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 بود و از کسانی بود که ریشه منافقان را در خراسان بزرگ خشکاند.

وی به با تاکید بر اینکه شهید احمد رحیمی وابسته به ولایت فقیه و فوق العاده با استعداد بود، ادامه داد: اکثراً در دعای کمیل حضور داشت و آنقدر گریه و اشک می ریخت که همه را متاثر می کرد.

در زمستان ۱۳۶۱ به شوق حضور مداوم در جبهه به همراه خانواده به خوزستان هجرت کرد و در اواخر همان سال بر اثر اصابت ترکش به پای چپش مجروح شد . احمد که دلداده سنگر بود پس از بهبودی نسبی در عملیات والفجر ۱ مورخ ۲۴/۱/۱۳۶۲ حماسه ای پایدار از خود به یادگار گذاشت و در حال حمل مجروحین و شهدا بار دیگر مجروح گردید. اما با همان حال آرپی جی یکی از رزمندگان را بر دوش نهاد و بر بلندای خاکریز ایستاد و چندین تانک دشمن را منهدم کرد . با اصابت گلوله تانک ، هنگام اذان ظهر ، جبهه شرهانی شاهد عروج پرستویی بود که با پیکری شرحه شرحه جام وصل را سر کشید. پیکرش پس از بیست و پنج روز در جوار رحمت حضرت دوست در بوستان شهدای بیرجند آرمید

یک نظر در “شهید دکتر سید احمد رحیمی

  1. آتوسا گفت:

    سلام و تشکر ، پاينده باشيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *